Czy drogowcy zdążą przed wakacjami oddać do użytku S17 od Kurowa do Garwolina? A resztę do końca roku? Na razie wiadomo, że dwa odcinki ekspresówki są gotowe w ok. 75 proc., pozostałe są także mocno zaawansowane.

Zaczyna się końcowe odliczanie przed oddaniem kierowcom S17 Kurów–Garwolin. – Ten odcinek drogi, podzielony na cztery zadania, powinien być gotowy w połowie roku – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy od strony Lublina nowy odcinek S17 to 13-kilometrowy fragment Kurów Zachód–Skrudki. GDDKiA planuje udostępnić go kierowcom w czerwcu. Koszt budowy tego fragmentu to 271 mln zł.

Kolejny odcinek w kierunku Warszawy, biegnie od węzła Skrudki do granicy woj. mazowieckim. Ma długość 20 km. Przejazd odcinkiem omijającym Ryki będzie możliwy w wakacje. – Wszystko zależy od warunków pogodowych i tempa prac wykonawcy, którym jest firma Porr – dodaje Nalewajko. Koszt to 609 mln złotych. Budowa obu tych odcinków zaczęła się jesienią 2015 roku.
Co z pozostałymi odcinkami? W czerwcu kierowcy powinni skorzystać z dwóch odcinków S17 na terenie woj. mazowieckiego, od granicy województw do Gończyc (dł. 13 km) oraz od Gończyc do Garwolina (o dł. 12,2 km). Wykonawcą obu jest firma Budimex.

W IV kwartale roku mają być gotowe dwa z kolejnych trzech odcinków, pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Lubelska pod Warszawą. Trzecim, obwodnicą Kołbieli (8,7 km), będziemy zapewne korzystać w ograniczonym zakresie. – Pod koniec roku planujemy, by przez obwodnicę Kołbieli można było przejechać, ale po jednej jezdni – dodaje Krzysztof Nalewajko. Dzięki temu rozwiązaniu kierowcy ominą kłopotliwe rondo w Kołbieli. Prace na obwodnicy Kołbieli zakończyłyby się wiosną 2020.

Lubelski oddział odpowiada za realizację siedmiu odcinków S17, pomiędzy węzłami od węzła Kurów Zachód i Lubelska w Wiązownie. W budowie jest ok. 95 km drogi ekspresowej. Łączny koszt to ponad 3,5 mld zł, z czego dofinansowanie z UE to ok. 1,8 mld zł. Wszystkie nowe odcinki S17 będą wykonane z betonu. Kolejne dwa odcinki: węzeł Lubelska i połączenie z węzłem Zakręt na przecięciu z obecną DK2 (łącznie to ok. 5 km), za które odpowiada warszawski oddział GDDKiA, również są w budowie.

Siedem odcinków S17

  1. Węzeł Lubelska – pocz. obwodnicy Kołbieli. Dł. 15,2 km, wykonawca STRABAG.
  2. Owodnica Kołbieli – dł. 8,7 km, STRABAG.
  3. Koniec obw. Kołbieli – Garwolin. Dł. 13 km, BUDIMEX.
  4. Garwolin – Gończyce. Dł. 12,2 km, BUDIMEX.
  5. Gończyce – granica woj. mazowieckiego i lubelskiego. Dł. 13 km, BUDIMEX.
  6. Granica. woj. mazowieckiego i lubelskiego – w. Skrudki. Dł. 20,2 km, PORR.
  7. W. Skrudki – w. Kurów Zachód. Dł. 13,2 km, MOTA-ENGIL. Źródło dziennik wschodni.pl

Autor

Promuję otaczający świat

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *